zaterdag 19 december 2015

Na het jasje voor Hannah, nu het vestje voor Samuel....

In de LMV van november/december 2015 stond een aardig model voor een vestje. Wel wat merkwaardig onhandige zakken (waar alles uitvalt) dat heb ik aangepast evenals de boord middenvoor. 
Volgens het patroon moet je het boord tot middenvoor doorlaten lopen, de rits begint dan ook in het boord en gaat daarna over in de buitenstof van het vestje. Omdat ik niet zulke stevige boordstof had krijg je het beginpunt van de rits heel moeilijk mooi gelijk en heeft de rits bij de boord direct de neiging om met een punt naar beneden te gaan. De boord is immers van een veel lossere stuctuur dan de buitenstof. In de confectie lossen ze dat meestal op door een stukje van 5 cm. van de buitenstof aan de boord te stikken en op die manier de rits van beneden tot boven in dezelfde stof te stikken. Veel mooier resultaat en ook eenvoudiger..
(Ik moest het een keer overdoen voordat ik het bedacht had....)
Ook had ik voering voor het vestje itt het patroon, maar het was zulke leuke stof dat ik het niet kon laten liggen...

Het resultaat..






Van de voeringstof knipte ik twee uiltjes uit die ik als een applicatie
 op de zakken naaide.


En kennen jullie de truck om een koordje door een nesteloog te frommelen dat eigenlijk te klein is????
Een rijgnaald gaat wel door het oogje maar een dubbelgevouwen koord niet...
Mijn oplossing: een stukje plakband om het uiteinde van het koordje daar prik ik een stuk sterk garen door, het garen maak ik vast aan een rijgnaald en zo rijg ik de hele zaak in een keer door de tunnel. 
Hebben jullie ook zo'n truck??





Geen opmerkingen:

Een reactie posten