donderdag 24 december 2015

Frau Fannie

Ik kan niet meer terugvinden wie deze jurk gemaakt had (juffrouw tuttebel??)idd juffrouw tuttebel en ik vond hem direct zo aardig dat ik het patroon meteen heb gekocht via DaWanDa . En dat doe ik echt niet vaak. Maar deze was zeker de moeite waard.

Een prettig model, lange mouwen, ronde hals met boordje, verlaagde taille, een middenachternaad, zakken. Basic voor elke dag..


Inmiddels rolde versie 3 van de naaimachine!!!!


Nummer 1 



Als eerste een proefmodel van een bruine lap tricot die ik nog had liggen. Er zat behoorlijk wat rek in deze stof en ik had net genoeg, meer dan een driekwart mouw zat er niet in en de lengte is ook net goed.
Ik kon maar een heel klein zoompje leggen en dat heb ik met een gestikte zigzag vastgezet. Daardoor ging de zoom wel wat golven maar dat vind ik niet zo erg. 

Verbeterpunten: de rug 1,5 cm.  openleggen en in de taille op mijn rug 1 cm. wegnemen









nummer 2

Uitgevoerd in een blauwe joggingstof uit mijn voorraad. Het model zit helemaal goed na de verbeteringen. Deze heb ik gemaakt met extra lange mouwen, vind ik altijd erg lekker dragen. (Ben een kou-kleum)
Op de lockmachine, klaar in 3 uur van knippen tot aantrekken!!!



                                                             



en nummer 3

In zwarte sweat-stof. Na het wassen bleek deze stof erg dik te worden daarom knipte ik overal iets meer naad aan 0,7 cm en dat had achteraf niet gehoeven, of in ieder geval was de helft meer dan voldoende geweest nu zit hij wel wat ruim, is niet erg verder. Ook had hij wel 2 cm. korter mogen zijn.
Bij deze versie heb ik in het rokdeel meteen voering met stretch meegestikt en hoef er dus geen onderjurk onder te dragen en dat is wel heel prettig. 




Het vest (met de Hong Kong afwerking) wat ik onlangs maakte past leuk op de zwarte versie!




Inmiddels heb ik nog een lap gekocht (mosterdkleurtje) en daar wil ik dit model nog een keer gebruiken, wel ga ik dan de hals veranderen in een V-hals met rits.







3 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze mooi geworden! Leuk dat je ook een blauwe hebt gemaakt. Ze dragen heerlijk.

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je reageert, die blauwe lap had ik nog liggen..... ze dragen idd heel erg fijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n patroon dat je eindeloos kunt maken. Lijken me heerlijk behaaglijke jurken om te dragen!!

    BeantwoordenVerwijderen