zaterdag 2 augustus 2014

Simone, way out of my comfort zone!!!!

Bij Sancho wordt er maandelijks een Patroon Evaluatie gehouden. Je kunt je daarvoor opgeven en dan worden er drie gelukkigen (!?) uitgeloot die het patroon gratis thuis gestuurd krijgen. Het is de bedoeling dat zij het maken en daar dan een evaluatie over schrijven. Dames-, heren-, jongens en meisjespatronen wisselen elkaar elke maand af. Ik had me al een paar keer opgegeven voor het damespatroon en deze maand was het dan raak.
Omdat het nogal een uitgesproken patroon was was dit keer van tevoren bekend wat je ging maken. (dat was tot nu toe telkens een verassing).
Afijn dit moest het worden





Zoals je ziet een nogal 'jong ' model, met een paar opvallende zaken:

- een racerback
- plooitjes middenvoor
- een wijduitlopend rokdeel, bij de jurk versie het voorpand tot boven de knie en het achterpand duidelijk langer
- een ingezette hoogsluitende voorpas

Het is niet een jurk die ik voor mezelf zou uitkiezen, maar vooruit je moet ook eens buiten de geijkte paden treden niet waar. En dit was een mooie kans om het eens uit te proberen.

Wel wilde ik het eerst uitproberen en kocht ik een goedkoop stofje op de markt.









Wat vind ik niet/wel leuk aan het model:

- de racerback, dat is toch echt iets voor jonge meiden, ik vind wel het idee van een achterpas met een klokkend deel eraan vast gestikt erg leuk, ik zal het rugpand dus aanpassen tot een "normaal" rugpand.
- datzelfde geldt eigenlijk ook wel voor de voorpas en de armsgaten in het voorpand. Wat te veel uitgesneden naar mijn smaak.
- de zoom van de jurk is ook niet mijn ding maar dat is eenvoudig op te lossen door de zoom recht te trekken op de gewenste lengte.
- Ik vind de A-lijn van het lijfje wel erg leuk
- ook was ik aangenaam verrast met de plooitjes middenvoor, een leuke optie.

In de volgende berichten zal ik het inzetten van de voorpas, achterpas en de afwerking van de armsgaten.




1 opmerking:

  1. Toch een leuke top geworden, al snap ik dat het niet een top is voor iedereen... Hij heeft wel iets bijzonders... Leuk om ook je foto's met uitleg te zien hierbij..... Doe dingen vaak op dezelfde manier hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen