zondag 13 juli 2014

Een top met een polosluiting.

Van de stof voor het vestje van mijn zus hadden we zoveel gekocht (bij Harrie Bosch) dat er ook een t-shirt voor mij uit kon.
Het is tricot met heel veel stretch die mooi valt. Ik had in mijn hoofd een t-shirt met een polosluiting en dan de biezen voor de polosluiting in een andere stof, geweven bijvoorbeeld, om het een beetje uitdagend te maken.....



van de linkerstof had ik nog wat over qua kleur past het mooi maar het is een heel dunne voile van katoen met zijde.


een lichtblauwe tricot had ik ook nog liggen
rechts de voile links de tricot, ik heb gekozen voor de voile
Ik heb een basis t-shirt uit de Burda genomen (moest ik nog centimeters innemen..) en daar een polosluiting in gemaakt, met hulp van de tuto van EvaL. ,  Mamarieke, het Burda naaiboek en een beetje van mezelf...


Omdat de voile zo dun was heb ik de biezen aan beide zijden van de vouwlijn verstevigd, ik heb hiervoor naadband van 1,5 cm. breed gebruikt, dat bespaart mij de moeite om zulke lange stroken recht te knippen... 


Een steun stiksel rondom, dit tip heb ik van Eva, dat geeft je na het inknippen het vertrouwen dat niet alles meteen gaat ladderen (ook al had ik het pand aan de achterkant ook verstevigd)

Het grote voordeel van een steunstiksel is ook nog dat je de biezen aan de goede kant van de stof kunt stikken (let er dan wel op dat je de biezen goed glad hebt liggen. gespeld of geregen) je stikt gewoon over het steunstiksel heen.  
Hier ben ik ongeveer overgestapt op de tuto van Mamarieke, ik heb de rechterbies nl. op de goede kant opgestikt (eigenlijk een beetjes zoals je een mouwsplit maakt)







Door de onderkant van de bies vast te stikken stik je het driehoekje (dat ontstaat na het inknippen van de sluiting) van het pand tussen de biezen vast.


zo ziet de achterkant eruit, de versteviging is eigenlijk iets te breed...



knoopsgaten






voor leuke knoopjes..



En dan ben je bijna klaar ook de halsbies zit erop en dan zie je dat de linker en de rechterbies 1 cm. verschillen!!!!!

Rechts is beter








 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten