woensdag 7 mei 2014

Tailleurs vervolg



Gisteren weer naailes sinds lang, eindelijk weer verder met het colbertje voor Nico.

Ik had sinds de vorige pas in ieder geval nog wel de voering geknipt en in elkaar gezet, ook had ik inmiddels op een van mijn reisjes naar Nederland tijdens een lange stop in Parijs bij Dam Boutons  de knopenwinkel van Dam Boutons mooie knopen gevonden. Een prachtig zaakje in Montmartre waar ze werkelijk honderden knopen hebben erg leuk, een aanrader mocht je in de buurt zijn.


  
deze knopen zijn van been en ze passen perfect bij het jasje, ze kosten wel een fortuin....

De derde pas.. 

hij lijkt wel iets te ruim...??


bij het dichtspelden werd het duidelijk... sinds de tweede pas in februari is Nicoline behoorlijk wat gewicht kwijt geraakt...






het jasje valt nu wel mooi om de heupen!!!



Wat nog te doen:

- Toch nog maar iets meer tailleren,
- de voering verder afwerken, met name de voorrand netjes verwerken..
- de voeringmouwen met de hand inzetten
- knoopsgaten in de voorrand
- knopen aanzetten

Als ik Nico de volgende keer zie wil ik het af hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten