vrijdag 3 januari 2014

Het vestje is klaar!!

Het vestje is klaar!!!

Ik moest nog wel wat aanpassen, het armsgat was nl. te groot op de rug. Ik had de  kraag al gebreid en geen zin meer om alles uit te halen, ik heb langs het armsgat wat vasten gehaakt en zodoende het armsgat wat kleiner gemaakt!!


armsgat met gehaakte vasten kleiner gehaakt!!

de kleur van de biezen lijkt zo erg donker,
in het echt past hij goed bij de donkerste kleur van de wol.. 


Voor de biezen heb ik gekozen voor een tricot in een passende kleur, de biezen verstevigd met een plakvlieseline en vervolgens met het boventransportvoetje op het vest gestikt. Op de biezen heb ik drukkertjes genaaid. Ook heb ik nog even naar een rits gezocht maar ik kon geen goede kleur vinden en dit was uiteindelijk voor mij een goede en goedkope oplossing.




Op het laatste moment besloot ik er nog twee zakjes op te maken. Daardoor krijgt het vestje een beetje de uitstraling van een jasje.
Ik had nog maar erg weinig wol over dus ik heb de zakjes tegelijk gebreid zodat ik ze precies even groot kon maken.

Het volledige verhaal over dit project "wol recyclen":
deel 1: een oude trui van mooie wol
deel 2: persen
deel 3:  breien en in elkaar zetten
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten