donderdag 17 oktober 2013

Een rokje met zakken.

Op de Sancho clubdag van 5 oktober stond Stoffig met stoffen, bij het binnenkomen zag ik meteen deze stof liggen en ook al was het niet mijn bedoeling om stof te kopen, ik vond hem zo leuk (en er zat nog maar zo weinig op de rol) dat ik meteen een stukje (maar 0.75 cm) gekocht heb.
Het is een denim stretch met een flockprint erop.

Ik heb er een rokje van gemaakt (Burda juni 2013, model 121, maar wel korter) en omdat ik toch ook voor mijn opleiding moet oefenen, maar meteen met veel zakken, twee steekzakken in de zijnaad en twee paspelzakken achter, met een enkele paspel en een bandje in een leuk kleurtje tussenuitgestikt.
De tailleband is op vorm met middenachter een blinde rits.


Ik had zo weinig stof dat ik nog net genoeg had voor een inkijkstrook en de zakken verder van een ander stofje moest maken.


Tailleband op vorm, naadrits en paspelzakken met een paspel.




 
 
 
Al met al een lekker rokje!!!

(Ik denk dat ik nog wel een jersey heb liggen voor een vestje erbij..)
 
 
 
 


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk rokje! Ik heb je blog eens doorgekeken, wat een feest! Leuk om jouw belevingen met het maken van kleding te lezen en zo heerlijk om te lezen hoe je moeilijke dingen tot een goed einde brengt. Heel leerzaam

    BeantwoordenVerwijderen