woensdag 27 maart 2013

Freubelen !?!? en ook nuttig bezig zijn.

Af en toe moet je ook kunnen freubelen, toch??
Afgelopen maandag middag een viltworkshop gevolgd. Dit soort dingen valt voor mij een beetje in de categorie: Freubelen, of bezigheidstherapie voor gepensioneerden... Net zoiets als mozaiken en punniken.  En ik weet ook dat er prachtige kunstwerken met dit soort activiteiten gemaakt zijn niet waar.. Maar toch, ik hoop niet dat ik hier iemand mee voor het hoofd stoot, excuses op voorhand, maar dat is zoals ik er tegenaan kijk.
Waarom ik me dan toch heb opgegeven voor zo'n workshop?? Tja het is natuurlijk wel leuk, en je kunt de prachtigste dingen maken en allemaal uniek.En uiteindelijk heb ik ook geen motivatie nodig, ik heb het gewoon gedaan.

Het was een workshop van een middag en je kon een haarband, een beursje of een tasje maken.

Het leek mij wel aardig om bij mijn blauw-groene flockprintrokje  een kleinere tas te maken. Dit is wat ik heb gemaakt.


Een enveloppe tasje (afmetingen 27 bij 16 cm.). Ik heb er thuis een voering en een magneetsluiting  ingezet. Aan een kant van de sluiting heb ik een stukje voering over het magneetje gemaakt, daardoor kon ik het mooier en steviger bevestigen, onzichtbaar aan de buitenkant. De voering heb ik aan een kant verstevigd met tubernaige zodat het tasje een beetje body heeft en niet al te slap is. 

PS: De workshop die ik heb gevolgd was erg leuk, en vilt maken is een erg creatieve bezigheid!!!



Om toch ook nog zinvol bezig te zijn heb ik ook nog maar een nieuwe strijkplankhoes gemaakt want dat was wel heel erg hard nodig!!!! Ik had toen ik de laatste keer in Utrecht op de lapjesmarkt was een goedkoop katoentje gekocht en ik had nog een stuk molton liggen, de oude hoes nageknipt en onder de naaimachine. De volgende keer ga ik een stevigere katoen nemen dat werkt denk ik toch prettiger.

Oud versus nieuw, dat werkt toch wel prettiger!!!



Zo en hiermee is er een einde gekomen aan het gefreubel en pakken we het examenwerk weer op, 11 mei as is de eerste examendag en dat is al erg snel als ik zie wat ik nog allemaal moet doen!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten