maandag 18 februari 2013

Een jurkje van een flockprint

Nog een jurkje van een flockprint. Een eenvoudig jurkje wilde ik, recht, slank met een ronde behoorlijk diepe (voor mijn doen dan) hals. En in de hals een piping verwerkt, ergens.
Ik had nog een restje stof - dat ik ooit gebruikt had om een tafeltent voor de kids van te maken -  wat volgens mijn geheugen qua kleur goed zou passen en waar ik piping van kon maken die er aardig bij zou staan. Jammer genoeg ben ik niet in de gelegenheid om even snel naar een bouwmarkt te gaan om koord te halen om piping van te maken, dus ik heb me moeten behelpen met katoen, en dat is eigenlijk echt te zacht... Dus supermooi is het niet geworden maar het kan ermee door... voor zomaar een jurkje....



De hals was nog even lastig, tricot lubbert natuurlijk toch snel en ik wilde wel dat de hals mooi zou aansluiten, dus na een probeersel bedacht dat ik de binnenronding  van de hals veel meer moest nijpen zodat de rand vlak zou liggen en niet af zou staan. 

ook nog een goede kleur sjaal gevonden!!



De tweede hals was beter..dit is het resultaat.

(Je ziet dat  ik wellicht iets te enthousiast genepen heb, de ronding is
 nl.wel wat rechthoekiger geworden. Maar ik ben tevreden hij ligt mooi
 tegen mijn lichaam aan.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten