donderdag 3 januari 2013

Dekentje voor Hannah

Eindelijk weer eens een bericht geplaatst.

Voor Hannah die onlangs is geboren wilde ik een slaapzak maken. Ik had een tijd geleden al leuke stof gekocht bij stoffen.net "Sheepnoir" van Texco. 





Voor het maken toch maar even met de ouders overlegd of dit wel een goed idee was, blijkt dat ze stapels slaapzakken hebben liggen maar niet gebruiken want ze bakeren de baby!!!! Mazzel dat ik hem niet al gemaakt had. 
Een dekentje dat was welkom. Dus een dekentje zal het worden.
Ik had voor de binnenkant van de slaapzak een leuke lichtgroene katoen bij de buitenstof gekocht, om het wat op te fleuren. Als tussenvoering - een dekentje moet immers wel dik zijn - dacht ik aan fiberfill. Maar het feit dat dit synthetisch is weerhield me ervan om het aan te schaffen, althans ik twijfelde erg. In de stoffenzaak bleken ze een mooie dikke katoenen tussenvoering te hebben, een soort fluffy molton, daar maar een metertje van aangeschaft. 
Drie lagen dik, alles 100% katoen wel zo praktisch en comfortabel met een bies eromheen, en recht stikken is een kunst!!!!




een dekentje waar je vast lekker onder slaapt
recht stikken is een kunst!!!



netjes de hoek om

Geen opmerkingen:

Een reactie posten