woensdag 21 november 2012

Marlene Dietrich gedresseerd!!!!! (2)


Nou eindelijk daar is hij dan, de gedresseerde Marlene.





Met steekzakken in de zijnaad.  De zoom moet ik er nog inleggen maar ik aarzel nog welke schoenen ik erbij zal dragen. Hakken of juist lekkere platte.... En dat maakt dan wel uit voor de lengte niet waar?




Het dresseren zelf is niet heel veel werk maar ik vind het zelf lastig om te beoordelen of hij nu echt mooier valt dan zonder dat dresseren. Dan had ik eigenlijk twee broeken moeten maken, maar ja ik ben natuurlijk ook niet gek...
Het lijkt nu wel of hij bij de zijnaad nog straalt maar dat komt omdat ik mijn hand in de zak heb....



Paspelzakken achter. Altijd weer een precies klusje en ik vind eigenlijk dat ze nooit mooi dichtblijven, dus of ik rijg ze dicht (zoals je in de confectie vaak ziet met zakken in jasjes) of ik maak er toch een knoopsgat in de paspelstrook.




Ook maar meteen een topje erbij gemaakt met een aardige hals die ik me wel leuk vind staan. Makkelijk te maken (als je het goede patroon hebt) binnen een paar uurtjes klaar en dat is toch soms ook wel lekker als iets heel vlot klaar is. 


Met een riempje ook leuk. Een snelle (en goedkope) oplossing, ik heb ooit van een oude kapotte handtas de schouderband afgeknipt met het idee dat dat  nog wel eens van pas zou kunnen komen. Ik heb de gesp even provisorisch verplaatst om te kijken of het wat is. Nu moet alleen de oude plek van de gesp iets gerestaureerd worden..en dan heb ik een leuk riempje erbij voor niets. 






4 opmerkingen:

  1. leuk maar moeilijk voor welke schoenen je er onder draagt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of je opmerkingen nog terugleest, maar ik heb een supertip voor je om het openvallen van de paspelzak te vermijden. Op een van mijn blogjes heb ik het uitgelegd: http://achterbergen.blogspot.nl/2013/06/paspelzak-die-niet-uitzakt.html

    BeantwoordenVerwijderen