vrijdag 5 oktober 2012

Stof voor een trenchcoat (1)

Vanochtend kwam de doos van stoffen.net aan. Eindelijk, lang gewacht en veel gebeld maar nu was hij er dan eindelijk. Van de polkadot stof wil ik een trenchcoat maken, door een van de forumleden van Sancho was ik op deze stoffensite  (stoffen.net) terechtgekomen daar vond ik deze stof. Het is een 100% katoenen stof die gecoat is waardoor hij waterafstotend is.  



Ik vind hem helemaal leuk en die voeringstof is ook helemaal goed. De kleur van de polkadot stof is in werkelijkheid donkerder.







en zo kun je ook al een beetje voorstellen hoe het er in de werkelijkheid uit gaat zien. 

Het zal nog wel een tijdje duren voordat ik hier mijn tanden in kan gaan zetten want er liggen nog stapels patroontekeningen op me te wachten die echt voorrang hebben. Ik wil de jas showen als praktijkwerkstuk op mijn examen dus dat betekent dat hij in het voorjaar af moet zijn. 

Voorlopig op de pop en af en toe naar kijken en genieten. 

(Ja, ik weet het de riem kleurt niet goed maar voor het modelleren voldoet hij wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten