donderdag 4 oktober 2012

Paslijfjes

Hier dan een paar foto's van het paslijfje dat ik voor MaryAnn heb gemaakt. Als je bedenkt dat ik geen goede naaimachine ter beschikking had en een schaar die zo bot was dat ik het nog beter met mijn tanden had kunnen afscheuren dan valt het resultaat nog wel mee!!! Om de pasvorm goed te kunnen beoordelen krijgen de dames een taillebandje omgestrikt zoals op de foto goed te zien is. 



Op de eerste foto kun je zien dat ik de taillerings figuurnaad en de figuurnaad vanuit de schouder niet goed heb genaaid. Deze moeten in een lijn lopen, dit was echt een blunder, ik begrijp ook niet hoe ik dat fout heb kunnen doen.
Verder lopen de taillelijn, de bustelijn en de heuplijn mooi recht dat wil zeggen dat de jurk goed in balans is, en dat is altijd een mooi begin. (Het lijkt alsof MaryAnn op de foto scheef staat maar dat is in werkelijkheid niet zo.)


 Verder moest er natuurlijk toch nog veel                       aangepast worden. Het paslijfje mocht duidelijk getailleerder, dit is gerealiseerd door de figuurnaden meer in te nemen. (We hebben even overwogen om de middenachternaad in zijn geheel in te nemen maar dat vond ik minder mooi.)





Op de linkerfoto kun je goed zien dat er ook 
aan het armsgat achter nog het nodige
 gesleuteld moest worden.  











Omdat in het voorpand de figuurnaden sowieso niet goed liepen hebben we dat verder gelaten, dat ga ik eerst corrigeren en dan zien we weer verder. 

Zoals jullie zien, "much room for improvement". Ook het nemen van de foto's kan beter, meer frontaal dan zie je alles toch beter. En de horizontale lijnen die ingetekend zijn mogen met een donkerrode stift of rijgdraad dan zie je dat ook beter. 
Maar alles bij elkaar, gezien het feit dat het mijn eerste paslijfje was, waren de docente en ikzelf niet ontevreden. MaryAnn en Maaike bedankt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten